Tuesday, January 25, 2011

.panas kepala..

today = hari ini = 25 januari 2011..

kenapalah hari ini aku jadi macam cepat sangat nak marah..sikit-sikit nak marah..ore klate oyak murih..sket-sket nk murih..aku fikir-fikir la jugak kenapa asyik nak marah je..then aku dapat beberapa jawapan..

jawapan pertama..
aku ni bukan lah garang sangat pon..tapi sekarang aku memang dalam mood garang kot..ade la sebab yang tidak dapat diberitahu disini..melibatkan keluargaku..dan dipagi hari ini, classmate aku memberitahu sesuatu yang kurang enak didengar..ada perempuan maktab telah dikasari oleh 2 orang lelaki..perrghh..menderau darah aku dengar cerita ni..tapi Muhammad Azfan sentiasa cool lah konon..korek-korek cerita ni barulah aku tahu..rakan-rakan yang lain telah tahu sejak dari waktu maghrib semalam lagi..aku je yang baru tahu hari ini..lagi la berderau darah..bukanlah aku mahu rakan-rakanku wajib memberitahu hal sebegini kepadaku..tapi sekurangnya aku boleh menolong kalau tidak sedikit pon banyak yang boleh ditolong..aku ceritakan benda ini kepada sahabatku..antara dialognya yang sempat direkodkan :

ang : aku tahu awal lagi benda ni..
aku : kenapa ko tak pergi??
ang : bukan diorang bagitau aku..kalu diorang nak aku tolong aku boleh tolong..tapi diorang tak nak aku tolong la 2 sebab tak bagitau aku..mesej pon tidak..
aku : *terfikir sejenak*
ang : bf pompuan 2 kan ada..
aku : memang la...
ang : ada bf pompuan 2 bagitau ko??
aku : tak lansung..
ang : tak payah ambil tahu la..
(dialek klate yang diluarkan)

segala yang dibincangkan dengan sahabatku itu telah banyak menyedarkan aku tentang sesuatu..ada sesetengah perkara yang aku tidak perlu campur atau mungkin tidak perlu ambil tahu lansung..ini teramatlah benar..cuba korang fikir betul-betul..jika benda sebegini terjadi adakah anda lupa terhadap rakan anda??sedangkan baru sahaja jumpa tidak sampai 3 jam..bagi diriku..bukan semua perkara harus diberitahu kepada rakan..tapi benda sebegini wajib diberitahu bagi lelaki seperti aku..bukanlah hendak meminta simpati..lebih baik aku sendiri yang memberitakan kepada rakanku sebelum orang lain yang menyampaikan..prinsip hidupku cukup simple..

'respect me then i will repect u'

berbalik kepada sebab marah hari ini..iskkk..dah malas nak menaip ni..lain kali saja lah aku ceritakan sebab seterusnya..cukuplah dengan sebab diatas..

pepatah untuk hari ini :

'berkawan biar sedikit asalkan pandai berkawan'



sekian...

5 comments:

Izah said...

Respect me then i'll respect u too..
bagus ayat ni..

.::pUnK::. said...

yeah..thanx..
then respect the others..hee

bro_zero said...

ni kisoh mano pey?

bro_zero said...

?...

.::pUnK::. said...

kisoh kito la ang...aduss...haha