Sunday, March 15, 2009

.manusia & perubahan.

kali ni aku ingin berkongsi ttg pengalaman aku hidup dikalangan manusia yg berjenis-jenis ni. manusia yg berada disekeliling aku ni xtau la ade brape jenis. byk sgt.

tajuknye : manusia & perubahan.

manusia dan perubahan bleh dikatakan kamcing sgt. perubahan manusia ni kte bleh lihat samada dlm jangka masa singkt atau pnjang. hari ini seorg manusia akn mengatakan die suka mkn icecream dan xkan ade bnde yg lbih sdap dri icecream. tp esk hari, die akn mengatakan yg coklat lbih sdap dri segalanya. btol x? korg bleh tgk disekeliling ko. manusia sdg berubah. dari kecil smakin bsar. dari xmatang semakin matang.

manusia yg xnk berubah pon akn berubah dgn sndirinya. tanpa disedari dri sndri. dlu nk motor, tp skrg dah nk kreta. dlu ske gaduh2, tp skrg nk ktenangan. sume ni akn berlaku tanpa disedari. dlu kte ckp kt org yg kte syg, kte syg sgt die dan xkn ade org yg kte syg lbih dri die. tp lame-lame, ble kte da jmpe org bru. apa yg trjadi?korg bleh pikir sndri.

aku taip smua ni bkn rekaan tp sume ni brlaku dpn aku. sume ni ade disekeliling korg. jgn salahkn org yg berubah. mungkin ini bkn yg die minta. perubahan akn dtg dgn sndri. korg xpyah minta. samada perubahan ke arah yg lbih baek atau perubahan ke arah yg lbih buruk. korg pandai2 la nk memilih perubahan.

stakat ni je kot aku melalut mlm ni. last word :
people changed.



sekian...

1 comment:

agam said...

slam kenal kawal...smngat trus dalam melakukan perubahan...
numpang baca ne...judul kita agak mirip kyakna...