Sunday, December 21, 2008

.21.12.08.

today...21hb 08 2008.
with farah.


bangkit dri tidur, aku melemparkan pndanganku ke hensetku yg berada disebelah. ada 2 msj. kubuka msj itu dgn mata yg mengantuk. terbacalah :

... punk.sblum brtolak 2 msj dlu des ....

ingatanku melampaui masa semalam. owhh. aku ingin ke rumah farah arini. daku mlihat jam pd henset. pkul 10.30. wah, terlampau terlebih tidur ni. daku trus bangkit dan mncari my lovely mother.

aku : umi..nk g rumah kwn.
umi : wtper?
aku : janji dgn die nk g tman die g bank.
umi : blik awl sket. nk g mkn gulai.
aku : ok!!!

daku mencapai tuala dan ke tandas untuk menyimbah skdit s
byk air ke tbuhku. selesai mand. daku memakai sluar jeas putihku dan mencari2 bju untuk dipakai(biasala org lelaki). lalu aku trjumpa bju cameron highland yg diberi oleh mama farah. daku menyarung bju itu dan 'menyematkn' rmbutku. trus daku mengambil kunci motor dan helmet(berhati-hati dijalan raya, klau exident xley braye). sampai dirumah farah, beliau sdg menunggu. jom!!.

ini kali kedua aku menaiki kereta dan farah drive. kali pertama, boleh dikatakn hancur.
dan ini kali kedua. okeyh! destinasi pertama, Bank Islam. kereta bergerak dgn lancar tp aku perlu menjadi warning alarm untuknya. tp, ini hanyalah mainan jikalau hndak dilawan dgn 'menaiki kereta bersama LIMSEM(my boyfriend)'. sesampai di Bank Islam farah turun dan pergi mengambil duit sbyk RM$$$.$$(byk ni!!).

destinasi kedua ke Mybank, aku yg drive. baruku tahu pedal minyak myvi begitu ringan. best untuk memecut. sampai di Maybank, daku menemani farah untuk mendeposit duit dri Bank Islam td ke Maybank. urusan berjalan lancar.

destinasi ketiga ke CIMB Bank, driver : farah. sampai disana, farah meletakkan kereta dgn pnuh 'tertib'. tjuan ke bank tersebut sama spt ke maybank td. stlah bratur slama beberapa minit, smpai giliran farah. daku tekan butang 'enter' untuknya.

aku : nmbr akaun?

farah : errr...
aku : jgn gni..
farah : xpe2..try n error..

diletaknya nmbor yg ade diblakang kad.hahahha. when we try n error then its error. kami kluar dri bank tersebut barulah farah dan aku tringat jln untuk menyelesaikn masalah itu. msuk bank balik. farah ke ATM.

aku : knape ke ATM?
farah : kte msukkn kad dlm ATM pastu tgk la nmbr akaun..
aku : nape kte xmsukkn kad dlm deposit ATM trus?hahahha
farah : btol gak..hahahha

setelah itu selesailah urusannya dgn bank-banknya itu. pnuh
dgn rintangan. balik kerumahnya. dduk untuk beberapa ketika, papa n mamanya balik. untuk dijadikn cerita, si farah yg agak bosan ni mengambil hensetku dan me-record lakonan diri sndri. daku dan mamanya hanya menjadi pelakon tambahan. baruku tahu dia mempunyai minat untuk menjadi pngacara. hahahahhah.

sesudah itu, farah ngajakku untuk menjamu tekakku yg kering ini dgn mnuman. sdg kami berborak dtg mamanya dan menjoin aku dan farah sdg berborak,bergaduh,bergelak, etc. sampailah waktu dimana aku hrus pulang kerumah kerana parentsku perlu ke kenduri. dgn pnuh kesegaran daku pon pulanglah dgn kerinduan.


farah & punk

sekian....

1 comment:

Anonymous said...

okey.banyak yang kurang betul disini ya anak2.jangan percayakan blog ini~wahh tidakkkk!!!