Saturday, December 20, 2008

my story...

Assalamualaikum.....

firstly :
  • Muhammad Azfan bin Abdull Aziz
  • 25/8/1990
  • Kg. Dusun Durian, Tawang, 16020 Bachok, Kelantan.

aku hidup seperti manusia normal. bersekolah, dipersekolahkan, belajar, dipelajarkan, bermain, dipermainkan, etc.

zaman sekolah...

disni aku ingin menceritakan serba sdkit zmn perskolahanku. hmmm..aku ditadikakan di Tadika Kemas Wakaf Zin. msuk 7 tahun, aku disekolahkan di S.K Tawang. aku ni boleh dikatakan bdk sdkit bijak la ktika kcil dlu. stiap kli exam mse aku drjah 1 sampai 3 nmbor yg pling tngi aku dpt ialah nmbr 5. msuk darjah 3, aku telah melakukan lompatan saujana(la konon). aku telah melompat kelas. trus msuk darjah 5. xsmpat merase drjah 4. msuk je darjah 5 aku da memulakan hidupku sbg bdk yg xbrape bijak. hahahahahha.

Pendekkn cerita. skolah ke-2 aku ialah S.M.K Ismail Petra. disini boleh dikatakan neraka duniaku. aku hanya belajar diskolah ni slama stahun stgah.

skolah ke-3. S.M.K. Beris Panchor. disini tempat aku mula blajar. shinggalah form 3(sempatla form 4 sbulan kot).

skolah ke-4. M.R.S.M. Pengkalan Chepa. disinilah 'heaven' duniaku. hidup tanpa batasan. memory yg tidak akn aku lupakan. disini dri form 4 hingga form 5.

Tamatlah dunia persekolahanku.

dengan result SPM yg telah menghancurkn harapan ibu bapaku buat ke brape juta kali, aku mendapat twaran diploma kejuruteraan awam UiTM, Matrikulasi Pahang, ALAM, dan MiSC. diatas beberapa sbb, aku mmemilih untuk ke Matrikulasi Pahang. setelah setahun berada disana aku telah mendapat result yg skali lg menghancurkan harapan ibu bapaku buat ke berapa ratus ribu juta aku pon xtau. disbbkn result yg terlalu 'cemerlang' aku tidak dpt offer kemana-mana untuk degree.

nsibku baik. sblum result matrikulasi keluar, aku pernah apply untuk belajar di maktab perguruan dan aku mendapat 'last chance' untuk aku blajar. dan skrg, aku belajar di Maktab Perguruan Kota Bharu.

sekian.....

1 comment:

Anonymous said...

xpo.
peluam yang diberikan perlu digunakan sebaik mungkin! (sivik gile komen saye.T.T)