Monday, December 22, 2008

my sister..

smlm..
aku disampaikn berita oleh my mother yg adik aku yg bru lpas UPSR taun ini(Nurul Afiqah) dpt tawaran Sekolah Tengku Kursiah kt seremban. terkejut jgk aku. xprnah aku dgr name skolah 2.

papepon. congratulations untuk adikku. semoga kamu berjaya didalam hidupmu dan tidak mengikut jejak lngkah abgmu ini. hahahah. smlm aku memberitahu perkara ini kpd 'ttuuuttt' dan dia bgtau aku yg Sekolah Tengku Kursiah 2 mmg
TOP dikalangan perempuan. sape2 yg bleh ke sana mmg score gle dlm UPSR. mau kne dpt atas 90 markah dlm stiap subjek. baruku tahu adikku ini begitu bijaksana orgnya. tidak spt abgnya ini.

aku harap adikku ini dpt membungakan hati parentsku.

kalau adikku membaca blog ini : blajar la btol2. jgn maen2 mcm aku ni. jangan hancurkn harapan parents kte. ckup la dgn aku sorg yg mnghancurkn harapan mreka.blajar ni sng je sbnarnya, tp klau dicampur dgn main mmg la jd susah. kite main pas2 kwn kte main gak. dah jd main-main. abis 2. klau kwn kte ade 10 org. semuanya main. jd??main la lg!!!!hahaha

main + main = main-main!!!

dah terpesong dri tajuk asal ni. ok.
adikku. jgn la kamu mengikut jejak aku. kamu belajarlah hidup berdikari disana. jgn di ikut budaya yg tidak sihat kt sna. mcm ayat abah yg slalu membebel kt kte.

'jadilah seperti ikan. walau berada dilautan masin, tp isinya tidak akan skali-kali masin'

tp dah klu jd ikan masin 2 masin gak kan?2 la pasal. tp sape brani lawan ckp abahku ini. ko kt sne, ko kne bsuh bju sndri, cri makanan sndri, blaja sndri, dah xde mcm kt rumah. TV ko da xde. dok asrama masa ko da jd singkat. da xde masa nk lepak2. xpe la. aku percaya kt ko. ko bleh wat sume 2. ingt la pesan parents. aku nk mitak maaf la. aku xleh g anta ko kt sne. xpe. nnt ade mase aku g jln2 kt sne. yg 2 ko xyah bimbang. ko dok kt sne ko blaja la leklok. ko je la harapan aku nk banggakan parents kte. stkat ni je la dlu. aku pon xmandi lg ni. k la adikku.


BELAJARLAH BERSUNGGUH-SUNGGUH ADIKKU!!!


2 comments:

Anonymous said...

to iqah :

congrats & gudluck iqah!kak frh cayo, iqah leh wat punyo. sek bijok kam. yeah! (kak frh xtehenyor)

to abg iqah :

nk gi seremban tu, panda2 la roger. bkn jauh pun seremban nge upm. hehehe!

bie said...

pndai mu nasihat duk asrama xdop mase lepok...aku tgk pc dulu mu xdop mase nk wat kijo laen..lepok skmo...
hahahahhaha
tp terharu gop ah aku bace post ni...


ps:congrats adik apey..