Thursday, May 21, 2009

.final exam mood.

.F.I.N.A.L...adalah bnde2 yg aku pling bnci..kalaulh xde bnde alah ni dlm hidup kan bes..aku dah abis 3 paper dan sperti tidak biase..aku tidak dpt menjwb dgn cemerlang..aku mmg mcm ni..campur dgn kpale otak yg asyik dok mmikirkn bnde2 yg aku xnk pkir..mmg konfem la gempak hancur result aku sem ni..xpe..aku xkesah sem ni pointer aku jtuh..xkesah lansung..hahaha..tinggal lg 1 paper untuk aku..26hb ni last paper aku..lmbt gle!!bnci tol aku mnunggu..penantian itu satu penyiksaan la..

ok la..aku xtau nk ckp pe dlm post kli ni..ble dah bosan and internet kt blik mcm taik idung yg xdikorek..aku bukak la blog aku ni..tibe2 rase nk menaip..click new post pas2 tunggu 4 jam bru leh taip..lmbt sungguh intrnet di blok aku ini..hahaha..

aku nk ckp psal kesalahan aku la kli ni..

kesalahan pertama : menyalahkn org lain

kesalahan ni aku buat ke??ye..aku buat..dan sume org pon buat..aku ade bce blog org laen..die ckp kte knelah tgk ksalahan kte sblum tgk ksalahan org laen..btol 2..aku sokong..tp ade ktika ble kte xdpt berfikir dgn baik..kte akan cri kesalahan org laen..dan juga bile kte trlampau ego..kte juga akan menyalahkan org laen..bg aku..aku akan salahkan org itu bila aku xbuat kesalahan itu..aku akan salahkan org itu bila aku ingin dia tidak mengulangi kesalahan trsbut..aku juga salahkan org itu bila aku tidak dpt berfikir dgn baik..

kesalahan kedua : menyakiti org laen

aku menyakiti org laen tp aku xtau yg aku menyakiti die..aku xtau aku pernah menyakiti die dan mcm mne aku menyakti die..itu kesalahan aku ke??ye kot..sbb aku yg menyakiti die..bukan org laen..sdih tol jd aku ni..xtau la mcm mne nk idup..tp ini aku..dan aku harap org laen boleh trima aku seadanya..tringat lak ayat ni ' ***** syg punk seadanya'..hahaha..memori cinta luka..

kesalahan ketiga : menipu

aku tipu diri aku dan aku tipu org laen..aku tipu diri aku..aku kate aku boleh tp sbnrnye aku xboleh..tp itu smangat untuk dri aku..aku perlukn smagat untuk dri aku..yg boleh bg aku smgt hanya beberapa org je..dri aku, bf aku, ex aku yg sblum ni, parent of course..tp aku perlu tipu dri aku untuk bri smgt..itu dikira mnipu ke??..aku tipu org laen..'sihat ke?'sihat..biarpun tgh dmam..byk la aku tipu..tipu sunat..tipu wajib..tipu makhruh dan laen2..hahaha..

kesalahan keempat : ego

skrg aku dah jd ego..bukan skuter ego 2 la..egoist..yes i'm..aku bnci bnde ni..tp aku dah ade sifat 2..ego yg melampau..aku xkesah la org nk ckp aku sombong ke..xingt org ke..ape ke..lantak la..ckp la ape korg nk ckp..skrg aku ade:
'kehidupan aku hanyalah didiami oleh aku'
.yup!!aku suka kata-kata itu..hahaha

kesalahan kelima dan seterusnya : aku pon xtau

kesalahan strusnya byk lg kot..tp aku nk ckp ksalahan aku yg ini je..ini bukan pilihanku..mmg aku mcm ni..hidup aku..perangai aku..mood aku..stail aku..mmg mcm ni..aku lelaki yg mcm ni..

xde dah bnde aku nk mencarut kt post kli ni..hahaha..laen kli lak ehh..
sekian..

6 comments:

Unnie said...

Hmm..memanglah ko tak sedar bila n mcm mana ko sakitkan hati orang lain..mana ada pencuri yang nak mengaku di tu tengah mencuri..tp aku hrap ko boleh berubah kpd yg lebih baik..mana bleh xkesah pointer jatuh...weh.BANGKITLAH!!!

Unnie said...

oPSS!!!salah taip skit.mana ada pencuri yang nak mengaku dia tu tengah mencuri...mesti xnk ngaku pnye...

.::pUnK::. said...

btol jgk 2...
tp pncuri mmg tau die mencuri...
skitkn ati org tanpa mengetahui ni mcm pencuri 2 ke??
psal pointer 2 lantak la...
sem ni jtuh...
xkesah...

Anonymous said...

kesimpulan nye, buat bodoh je bile dah wat salah. hahaha

lyndadyana said...

agak menarik r...
huhu...
lex r..
exam da lpas..
tp rslt ok jerk...
jelez weyh..
nywy...
lst n.. bm2..
wt lok2..
all da besh..

.::pUnK::. said...

thanx la..
xyah ckp psal result slagi result xkuar...
hahahha..
daku benci...
hahaha