Thursday, May 7, 2009

.road to genting..


kli ni aku nk cite ttg perjalanan yg pling jauh aku drive kete sndri dan perjalanan ini tidak dirancang..yeehaaa~!!


Pagi 3 April..berita yg xbrape baik sampai ke tlingaku..Mak kwn aku mniggal..Innalillah..smoga Allah mencucuri rahmat ke atas mak kwn aku ni..wlaupun kwn aku ni bkn skelas dgn aku tp aku agak rpat la dgn die..ble ditanye dia dok ktner mmber klas die ckp kt Kuala Lipis..aku rase mcm nk pg je umah die..ble tgh mkn tgh hri ade bdk die ckp nk pg lawat umah die..aku ckp aku bleh jgk nk pg..aku ambik jalan mudah..balik rumah jumpe mak ayah..ckp nk pinjam kete..mak aku bg..yeeahh!!itu yg kite mau..amik kete wira mak aku n blik hostel dlu..bincang btol2..ok..kputusan muktamad..kwn aku, Raimi nk g dgn kete die..bdk klas kwn aku yg mak die mninggal 2 nk sewa kreta..ckup la 3 bjik kete n sramai 12 org untuk konvoi ke Kuala Lipis dari Kelantan..


kami bertolak dlm pukul 5.30..singgah 7eleven..shopping bnde2 yg patut ade dlm kete untuk perjalanan jauh ni..kmudian..BERGERAK!!perjalanan tidak brape lncar pd mulenye disbbkn jamm yg bersepah-sepah di atas jln(org bru blik keje kan pkul 5)..dicampur plak dgn ujan renyai2 seperti air menyimbah ke atas cermin dpn krete..hahaha..bes ble rmai atas krete n sume exited sbb xpenah konvoi rmai2 ke tempat yg agak jauh la dlm 300-500km dri maktab aku..mule2 sume bising je sbb exited..ble da dkat 1 jam dlm kete sume da ltih..xlrat nk ckp dah..nsib baek ujan da brenti..ape lg..bke tingkap n isap rkok..hahaha..


perhentian pertama di Stesen BP kt Machang,Kelantan..isi minyak, kluar buang2 ape yg xptut ade dlm tbuh..hahaha..lpak kjap..amik angin..perjalanan disambung..dan perhentian kdua ialah R&R Gua Musang Kelantan..da Isyak da mse 2..trun mkn n smbahyang..dan perjalanan disambung..prjalanan kali ni agak mencabar kerana mlm dan mlalui kwsan bukit ditambah pulak dgn lori-lori balak yg bergelimpangan di atas jln..taik tol!!hahaha..

pkul 12 lbih..kami sampai di KUALA LIPIS, PAHANG..aku yg drive ni..dri Kelantan smpai Kuala Lipis..bes ouhh!!my first time!!..kami pon trus ke rumah kwn aku 2..berpandukan arah2 yg diberikan kami sampai gak kt umah die..tp da pkul 12 lbih da..xleh nk lpak lme..xbes la kan lpak umah org ble da pkul 12 lbih..pe la tetamu pon..xrti bhase ke org nk tido..hahaha..kami pon bersurai..pg la lpak kt bandar Kuala Lipis 2..

kt sni la crita sbenar bermule..punye la pnjang intro..hahaha..ble da kne teh tarik glas bsar sorg 1..tbe2 ade lak soalan cepumas..

'kite nk g KL ke GENTING ke BALIK??'

alang2 menyeluk pekasam..dah smpai kt sni xkn nk blik trus..hehehe..KL?ujung sem nk mmg nk g KL..GENTING??xpenah pg..ohhyeeahh!!perbincangan yg tidak smpai 5 mnit itu membuat ksimpulan untuk ke GENTING!!!!!


perjalan dimulakan untuk kali ke-2..lpas Raub..lepas Bentong..naik highway..sudah dkt da ni..tgk jam dlm pkul 3 lbih..xpe..kte brenti kt R&R Genting Sepah..pjam celik dah smpai kt R&R Genting Sepah..parking kete..tido la dlu..da ltih da..tp aku xleh tido pon..dok mlepak n abiskn rkok..hahaha..pasni nk drive naik Genting lak..aduii..tido la kjap..5 mnit sblum dikejutkn oleh rumate aku untuk mand..dah nk naik dah!!!exited ni!!!!


mand n tkar bju..mkn kt Mc'd yg xbes dan membuat aku rase loya..tp xpe..Genting punye pasal..hahaha..drive naik..sampai kt atas..SESAT!!!OMG!!..sume dah berpecah..ye la..jln kt atas 2 kan sume one way je..last2 call sume driver n ckp suh jumpe kt First World..ble dah jumpe..cri parking n jom jln!!!!

jln punye jln..sume mmber aku nk maen bnde2 yg ade kt stu..hahaha..aku nk maen SGT!!!tp aku xtido lg dri smalam..dok dlm kete bkn bleh tido sbb aku jjd juru pandu klu xdrive pon..adoii..xpe la..member2 yg nk maen silekan..aku jus nk g jln2 n blik tido kt kete..ckp kt kwn2 yg nk maen suh tnggu kt kete klu da siap maen..

aku n 2 org lg kwn yg xnk maen pg la jln2 kt skitar 2..jumpe la sweater cun..ape lg..bli la weii!!!hahaha..g tgk bnde2 yg member aku dok maen..ntah ape la bdk ni maen..pdhal aku pon nk maen..tp xsdap bdn sbb xtido lg..dah2..aku pon blik la kt prking kete td n tido..huhuhu..


sdar2 dri tido dgr member2 aku dok bising sbb bes maen..ok..jom blik..

ble blik ni xla bes sgt cite die..juz tgk ade kete eksiden n
aku hampir eksiden je..bes sgt konvoi kli ni..sbb ni pling jauh geng2 aku konvoi..lpas la tensen aku yg trbuku dlm hati ni..InsyaAllah geng2 aku akn konvoi ke KL lak lpas ni..nntkan daku KL!!!

ni ade sdkit gmbr aku slitkan..


.Kuala Lipis.

.R&R Genting Sepah.


.sweater baru~.


2 comments:

Anonymous said...

wah wah! g gentinh x ajak! lalala.
elok2 nak lawat org meninggal, ke genting plak. haha.
pic last skali tu show off kot sweater baru. :p

.::pUnK::. said...

ye la..
cane nk ajk dah aslnye nk g tgk org mninggal..
hahahha...
thanx...